6-Б математика

                                                11.01.2021

Урок№ 81. ДОДАТНІ І ВІД'ЄМНІ ЧИСЛА. ЧИСЛО 0

Фронтальне опитування

1.  Які числа називають натуральними?

2.  Укажіть найменше та найбільше натуральні числа.

3.  Які числа, крім натуральних, ви знаєте?

4.  Розв'яжіть рівняння:

1) Зх = 30;2) Зх = 1,5;3) Зх = 1;4) 3х = 0.

До якого виду чисел належить корінь кожного з цих рівнянь? 5.1 кг цукерок коштує 36 грн. Чи може бути виражена натуральним чис­лом вартість (у гривнях) 500 г цих цукерок? 300 г?

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Приклади, що переконують у необхідності застосування від'ємних чисел.

2.  Додатні та від'ємні числа. Число 0.

3.  Позначення додатних та від'ємних чисел.

4.  Які числа називають невід'ємними? недодатними?

VI. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

1. Робота  з підручником      

  2. Додаткові   завдання

1) Запишіть у порожні комірки таблиці по п'ять прикладів чисел кожного з видів.

 

Числа

Цілі

Дробові

Додатні

Від'ємні

Додатні

Від'ємні

 

 

 

 

2)Богдан зайшов у ліфт на 6-му поверсі дев'ятиповерхового будинку,

проїхав три поверхи і вийшов із ліфта. На якому поверсі він вийшов?

Скільки розв'язків може мати задача? Змініть умову задачі так, щоб

вона мала тільки один розв'язок. 3) Уночі температура повітря була -10°. Якою буде температура повітря

вдень, якщо вона підвищиться: а) на 5°; б) на 10°; в) на 13°?

VII. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ  І  ВМІНЬ

1.    Робота з підручником           _______________________________________

2.  Виконання тестових завдань

із подальшою самоперевіркою  і самооцінюванням

Варіант 1

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді. 1)Яке з наведених чисел є від'ємним?

А. 4,5. Б. 0. В.-23. Г. 19. 2) Скільки з-поміж чисел: -5; 0,6; 19; 0; -0,9 додатних?

А. Одне. Б. Два. В. Три. Г. Чотири.

Варіант 2

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді. 1)Яке з наведених чисел є додатним?

А. -0,2. Б. 7,6. В. -25. Г. 0. 2) Скільки з-поміж чисел: -0,7; -2,1; 0; -6; 1 від'ємних?

А. Одне. Б. Два. В. Три. Г. Чотири                      

2. Додатковізавдання

 

1) Перекладіть англійською (чи іншою іноземною) мовою словосполу­чення: «додатне число», «від'ємне число», «число нуль». Скажіть ан­глійською (чи іншою іноземною) мовою: «Температура повітря стано­вить -10°». За необхідності скористайтеся словником або допомогою вчителя іноземної мови.

2) Однією трасою, але в протилежних напрямках їдуть автомобіль зі швидкістю 60,6 км/год і мотоцикліст зі швидкістю 47,4 км/год. Яка відстань може бути між ними через 15 хвилин, якщо зараз між ними 12,5 км?


                                              12.01.2021


Урок№ 82. КООРДИНАТНА ПРЯМА

1. Виконання завдання  за встановленням відповідностей

Установіть відповідність між числом (1-3) та видом цього числа (А-Г).


Варіант 1

 

Варіант 2

1

-3,5

А

Додатне

1

0

А

Додатне

2

84,2

Б

Від'ємне

2

-39

Б

Від'ємне

3

0

В

Натуральне

3

18,6

В

Натуральне

 

 

Г

Ні додатне, ні від'ємне

 

 

 

Г

Ні додатне, ні від'ємне


III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ


1)    Що таке координатний промінь?

2) Що називають координатою точки?

3) Скільки точок із заданою координатою можна позначити на координат­ному промені?

4) Назвіть координати точок А, В, С, Б, Е, зображених на рисунку:

ОСА                      В                     Е

І—і—І—¥—\—І—+—І—І—І—І—І—І—І—І—ч—к-01234567

2. Виконання графічних вправ

1)Накресліть координатний промінь, узявши за одиничний відрізок 1 см. Позначте на ньому точки А(3), В(7), Є(1). Позначте дві точки, що ле­жать:

а) праворуч від точки В;

б) ліворуч від точки С. Укажіть координати цих точок.

2) У зошиті в клітинку накресліть горизонтальну пряму і позначте на ній деяку точку О. Позначте на цій прямій точки А і В, якщо:

а) точка А лежить праворуч від точки О на 7 клітинок;

б) точка В лежить ліворуч від точки О на 5 клітинок.

IV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1.  Що таке початок відліку?

2.  Як обирають одиничний відрізок?

3.  Означення координатної прямої.

4.  Додатний та від'ємний напрямки на координатній прямій.

5.  Означення координати точки.

6.  Приклади побудови точок за їх координатами.

7.  Знаходження відстані між точками із заданими координатами.

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

Робота з підручником_________ ',____________________________________ ,

VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником____________

2. Робота в парах

Обговоріть план виконання завдань. Розподіліть, хто розв'язуватиме задачу 1, а хто — задачу 2. Виконайте завдання і здійсніть взаємоперевір­ку. Здайте роботу вчителеві на перевірку.

Задача 1

Накресліть координатну пряму і позначте на ній точки, що відповіда­ють числам: 3; -2; 6; -4; -7; 1,5; -3,5.

Задача 2

Накресліть координатну пряму, узявши за одиничний відрізок 10 клі­тинок зошита. Позначте на ній точки: А(0,7); В\ — ; С(-1,2); .0 1—. 

2. Додаткове завдання. Накресліть координатну пряму й позначте на ній точки А(-і) і -В(5). Позначте на цій прямій точку С , якщо:

1) АС = СВ;2) АС:СВ = 1:5.

                                      13.01.2021

Урок84. МОДУЛЬ ЧИСЛ

Чи правильне твердження? Поставте позначку «Так» або «Ні» у відпо­відну комірку таблиці.

 

Твердження

Так чи ні

Числа 3 і 0,3 є протилежними

 

Числа -3 і 3 є цілими

 

На координатній прямій між числами -5 і 1 міститься чотири цілих числа

 

4

З-поміж чисел 2,3; -7; 12; -3—; 94; -37 тільки два цілих

5

 

Якщо число а не є натуральним, то воно дробове

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1.  Знайдіть відстань від початку відліку до точки: 1) А(30); 2) Б(-30); 3) С(-10і); 4) 2)(101).

2.  Укажіть координату точки, що віддалена від початку відліку на 10 оди­ничних відрізків. Скільки розв'язків має задача?

3.  Які з чисел 3, -5,8; 4,7; —; —; 0; -2—; 1005; -99 можуть виражати від-

Л        о                   сі

стань від початку відліку до точки координатної прямої?

 ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛ

1.  Означення модуля числа.

2.  Як позначають модуль числа?

3.  Чому дорівнює модуль невід'ємного числа?

4.  Чому дорівнює модуль від'ємного числа?

5.  Рівність |а| = !т-а|.

2. Додатковізавдання

1) Укажіть два нерівних числа, модулі яких рівні. Як називають такі числа?

2) Укажіть декілька чисел, модуль кожного з яких не дорівнює цьому числу. Як називають такі числа?

3) Укажіть декілька чисел, модуль кожного з яких дорівнює цьому числу. Як називають такі числа?

 ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником______

2. Виконання тестових завдань

із подальшою самоперевіркою і самооцінюванням

Варіант 1

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1)         Яка з наведених рівностей неправильна?

А. |-27| = 27. Б. |17| = -17. В. |0| = 0.'

2)         Скільки існує чисел, модуль яких дорівнює -5?
А. Одне. Б. Два. В. Жодного. Г. П'ять.

Варіант 2

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1) Яка з наведених рівностей правильна? А. |19| = -19. Б. |-3| = -3. В. |-25| = 25.

2) Скільки існує чисел, модуль яких дорівнює 7? А. Одне. Б. Два. В. Жодного. Г. Сім.


2. Додаткове завдання. Розв'яжітьрівняння |-0,63|:|х|= -1

                            14.01.2021

Урок№ 85. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ

1. Виконайте завдання і здійсніть взає­моперевірку. Здайте роботу вчителеві на перевірку.

 

Варіант 1

Варіант 2

 

1) Знайдіть значення виразу |х|-|у|, якщо:

 

* = -41,7, г/ = 35,3

х = 36,8, г/ = -25,2

 

2) Знайдіть від'ємне число, модуль якого дорівнює:

 

а) 25; 6)4-3

а) 37; 6)3-' 9

 

3) Знайдіть додатне число, модуль якого дорівнює:

 

а) 4,8; б) 207

а) 5,7; б) 301

 

4) Розв'яжіть рівняння:

 

а) |л;| = 16;б) |;х:| = 0; в) \х\ = 5

а) |х|=21; б) |х| = -1; в) \х\

= 0

 АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Порівняйте числа:

1) 10686 і 8951; 2) 13,30 і 13,3; 3) 7,39 і 7,309;


2. У наведених парах чисел виберіть те, модуль якого більший:
1) -5,87 і -7,82; 2) -10,3 і -0,95; 3) -1909,9 і 0;

4) -10,14 і -25,15; 5) 7,62 і -4,35; 6) 49,9 і -49,9.

3. Яке з чисел на координатній прямій розміщене праворуч відносно одне
одного:

1) -5 чи 3; 2) -100 чи -10; 3) -1 чи 0; 4) 1 чи 2?

 ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1.  Порівняння чисел за допомогою координатної прямої.

2.  Порівняння від'ємного й додатного чисел.

3.  Порівняння двох від'ємних чисел.

4.  Порівняння з нулем будь-якого додатного й будь-якого від'ємного числа.

5.  Приклади порівняння раціональних чисел.

Робота  з підручником_________________________________________________


 Виконання тестових завдань

із подальшою самоперевіркою і самооцінюванням

Варіант 1

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді. 1)Яка з наведених нерівностей неправильна?

А. -28<-25. Б. -5>1. В. -39>-40. 2) Розташуйте числа а = -0,31, Ь = 0,3,  с =-3,1 у порядку спадання.

А. с, Ь, а. Б. а, с, Ь. В. Ь, а, с. Г. с, а, Ь.

Варіант 2

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1)   Яка з наведених нерівностей неправильна? А. -15<-17. Б. 2>-60. В. -44>-49.

2) Розташуйте числа а = -10, Ь = 0,7,  с =-0,8 у порядку зростання. А. с, а, Ь. Б. с, Ь, а. В. Ь, а, с. Г. а, с, Ь.

 

 Додаткове завдання. При яких значеннях а правильна нерівність: 1) а<~а; 2) а<|а|; 3) —а<|—а); 4) -а<|а|?

                             15.01.2021

Урок№86. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ

2. Математичний диктант із подальшою перевіркою та обговоренням

1)      Із двох чисел меншим є те, зображення якого на координатній прямій розміщено...

2)  Точка, що зображує число х на координатній прямій, розміщена пра­воруч точки, що зображує число у. Порівняйте числах і у.

3)  Якщо х>0, то х — число..., а якщо х<0, то х — число...,

4)  Запишіть у вигляді нерівностей, що число а є недодатним, а число Ь —невід'ємним.

5)  Із двох від'ємних чисел більшим є те, модуль якого...

6)  Порівняйте числа 2 і -300.

7)      Порівняйте числа -7 і -9.

8)  Порівняйте числа а і Ь, якщо а — число від'ємне, Ь — число додатне.

9)  Число -0,73 розміщено між такими сусідніми цілими числами: ...

 

10)  Запишіть числа: -3,1; -5; -2,8; 3; -7; 7,8; -11,8. Розмістіть їх у поряд­ку зростання.

11)  Із двох протилежних чисел більшим є...

12)  Запишіть, що число х більше за число -8, але менше від числа -3. Ця нерівність є правильною при таких цілих значеннях х:

УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота з підручником        

 2. Додаткові завдання

1)      Місце, де сидить білка на дереві, вважатимемо точкою з координатою
х, а місце, де сидить дятел, — точкою з координатною у. Координати
зростають угору. Хто сидить вище: білка чи дятел, якщо:

а) х = 2,4, У = 6,1; б) х = 3, у = -4; в) х = -3,2, у = -3,8; г) х = -3,6, у = -6,3?

2)      Запишіть найбільше ціле число, що є меншим від:
а) 43; б)-43; в)-0,8; г) 0,8.

3)Скориставшись рисунком, поставте замість зірочки знак «>» або «<» так, щоб дістати правильну нерівність:

-5   с -3  а    0   1                           6

І—і—І—І—і—і—і—І—І—І—і—І—І—І—і—І—І—І—І—І—!-►

а) -3*а; б) х*-5; в) с*а; г) -с*а; д) с*-а; є) -с*6; ж) 6*-а; з) -с*~а. 4) Відомо, що х і у — додатні числа, а п і т — від'ємні. Порівняйте:

а) 0 і х; б) п і 0; в) х і п; г) і п; д) і у; є) -х і \т\;

ж) |га| і -у; з) і -п. 5)Позначте  на  координатній   прямій  усі   точки,   координати   яких

є розв'язками нерівності:

а) |х|<10,8-7,3; б) |х|< 4 + 0,5; в) |х|<|-3,2| + 1,8; г) |-х|<6,1 + |-8|.

Укажіть найменше і найбільше цілі числа, що є розв'язками кожної з нерівностей.

Додаткове завдання. Доведіть, що сума модулів усіх цілих від'ємних розв'язків нерівності х>-10,5 ділиться на 11.

                             18.01.2021


19.01.2021

20.01.2021


21.01.2021

22.01.2021















































Коментарі